Ynet- Laisha style

Ynet- Laisha style

הקריירה והתדמית של השחקנית-דוגמנית-מגישה יעל בר זוהר עברה בשלוש השנים האחרונות תהפוכות רבות. אם עד לפני כשנתיים התרגלנו לראות אותה משחקת בטלנובלות ומככבת בפרסומות של פוקס (לצד יהודה לוי) במראה נערי ופרובוקטיבי, עכשיו אנחנו מתבקשים להסתכל על בר זוהר, שהפכה בשעה טובה לאמא, במבט אחר.

"התדמית של יעל בר זוהר בהחלט השתנתה בהתאם לשינויים שחלו בחייה האישיים", מסבירה יועצת התדמית ומאמנת היופי לורן ברק, בעלת טור במדור "סטייל" של עיתון "לאשה". "כאם טרייה",היא אומרת, "בר זוהר פורחת ומשדרת בגרות, נשיות ורכות רבה יותר". לדברי ברק, השינוי התדמיתי שעוברת בר זוהר בהדרגה בשנים האחרונות מתרחש בעיתוי נכון ומעיד על בגרות וביטחון. "חשוב מאוד להכיר בגיל שלנו, להתלבש ולהתנהג בהתאם", מסבירה ברק.
 
 

 
יעל בר זוהר / צילום: Oren Gutman


רוח נעורים: יעלי בתקופת "פוקס"
בקמפיין המפורסם לפוקס (2005) לצד יהודה לוי הוצגה לציבור בר זוהר נערית, שובבה וסקסית על גבול הפרובוקטיביות, כך לדברי ברק. מדובר כאמור ביעל של העידן הטרום-טרום אימהי, שבו מבחינת סטטוס והתפתחות אישית התאימה לה התדמית הנועזת ככפפה ליד (או שמא כג’ינס צמוד לגזרה), הן במישור האישי והן המישור התדמיתי.

פתאום אישה: יעל עושה דיווה
בקמפיין של ללין לשנת 2007, מסבירה ברק, משדרת יב"ז מראה נשי ובגרות נפשית וחיצונית. היא עוברת כאן מהאימאג’ של הנערה הקופצנית והנועזת למראה בשל יותר. יעל צולמה כשהיא יושבת באמבטיה, כבר בהריון, והיא משנה כיוון ומציגה תדמית כוללת של בשלות ופריחה". הלוק הכולל כאן - בשיער, באווירה, בצילום בשחור-לבן - מזכיר את כוכבות העבר הגדולות ומציג את בר זוהר כסוג של דיווה. "הקשר בין הגיל למראה", קובעת ברק, "מדויק ומוצלח".

הו מאמא: בר זוהר אחרי הליד
הבצילומים לקמפיין מזון לתינוקות "אופטימיל" נראית בר זוהר כבר אחרי הלידה. כאן ניכרת תדמית אימהית מאוד, רגועה ובשלה שעולה בקנה אחד עם ההתפתחויות בחייה האישיים. אומרת ברק: "בקמפיין יש תחושה אינטימית, כאילו אנחנו נמצאים בבית של בר זוהר יחד עם בנה (אע"פ שהמצולם אינו בנה). התדמית שבנו לה כאן היא מאוד אותנטית וביתית. היא מחוברת היטב לאמהות ומצליחה ליצור הזדהות בקרב קהל היעד".

אמהות, קריירה ויופי: המתכון המנצח של יעל
בטלנובלה "חשופים" מגלמת בר זוהר מנחה במהדורת חדשות מרכזית. בהתאם לתפקידה של הדמות הרכיב לה צוות התוכנית תדמית ממלכתית ומהוקצעת. "המראה שבנו לה הוא קלאסי ומקצועי, ומתיישב היטב עם הקו התדמיתי שהציגה בר זוהר עד כה", מסבירה ברק. "היא נראית קלאסית ובשלה, אשת קריירה ולא נערה".

בקמפיין חדש"בקמפיין האיפור החדש של ללין לשנת 2008 נראית יב"ז שוב נערית וצעירה", מבהירה ברק. "היא חוזרת למראה הקליל והשובב שראינו לפני כמה שנים ושחשבנו שהשאירה מאחור. כך שלטעמי יש כאן חזרה לאחור מבחינה תדמיתית. בעיניי נוצר כאן בלבול ודיסוננס עם תדמית האם והאישה הבשלה שסיגלה לעצמה יעל בשנתיים האחרונות. לטעמי בר זוהר צריכה לשדר תדמית ברורה ולשמור על אחידות. המראה הקלאסי והנשי הלם אותה מאוד ואיתו כדאי לה להמשיך", מסכמת ברק.

מרב כהן, שותפה ואחראית קריאייטיב בחברת "ללין" מספרת שבצילומי קטלוג האיפור לחברה הוחלט לשנות קונספט ולצלם את יעל בארבעה מראות בוקר וערב שימחישו רעיונות למראות איפור. לעומת מראה הדיווה הנשית של שנה שעברה הוחלט הפעם על מראה יומיומי וטבעי, עם צמות ונמשים.  

לכתבת המקור